خامنه ای و مسئولیت کشتار مردم در بحران کرونا

8/12/2021

در شرایطی که فاجعه کرونا در کشورمان ابعاد هولناکی یافته و روزانه صدها تن از هموطنان قربانی میشوند، بیمارستان ها ظرفیت پذیرش بیماران را ندارند و وحشت و نگرانی همه را فرا گرفته است، علی خامنه ای با یک پیام تلویزیونی در بیستم مرداد به صحنه آمد تا مسئولیت خودش و رژیم در این قتل عام مردم را لاپوشانی کند. خامنه ای به ابعاد فاجعه اعتراف کرد و گفت: «خب بیماری وحشی طغیان کرده، … مسئله‌ی بیماری کرونا، به نظر من امروز مسئله‌ی اوّل کشور است؛ مسئله‌ی فوری و فوتی کشور است که بایستی دنبال بشود.»

خامنه ای به مسئولین دستور داد تا برای واردات واکسن خارجی اقدام کنند و در حالی که تصور می کرد مردم منع واردات واکسن آمریکایی و اروپایی توسط خامنه ای را فراموش کرده اند،  گناه عدم واردات واکسن را به گردن خارجی ها انداخت: « مسئله‌ی واردات، اینجوری بود که دولت و وزارت بهداشت مبالغی واکسن از بعضی جاها خریده بود -از بعضی کشورها و از این کواکس(۲) و غیره- و حتّی بهای واکسن‌ها را هم پرداخته بود، بدعهدی کردند و ندادند. بعد از آنکه واکسن خودمان وارد بازار شد و مردم شروع کردند به استفاده کردن، این بهتر شد یعنی راه واردات باز شد. به هر حال، هم برای واردات، هم برای تولید داخلی، باید تلاش مضاعف بشود و بتوانند واکسن را هر جور که ممکن است، برای همه‌ی مردم برسانند، [چرا که] میلیون‌ها واکسن بایستی در اختیار قرار بگیرد.»

این دروغگویی در حالی است که دولت های غربی، سازمان بهداشت جهانی و پزشکان بدون مرز بارها و بارها آمادگی خود برای ارسال واکسن های درجه اول جهان به ایران را ابراز کرده بودند و این مسئولین رژیم بودند که با آن مخالفت می کردند.

رهبر جمهوری اسلامی در اردیبهشت سال گذشته، در دیدار با مسئولین دولتی و ستاد مبارزه با کرونا، پیروزی تاریخی بر ویروس را جشن گرفته و گفته بود که مدیریت مسئولین بی نظیر بود: «چیزی که حقیقتاً باید برای آن شکرگزاری کنیم، توفیقی است که خدای متعال به ملّت ایران و به مسئولین در این حادثه داد؛ کار بزرگی انجام گرفت، جهاد عظیمی در کشور به وجود آمد و به معنای واقعی کلمه یک تلاش جهادی بود، یک حرکت جهادی بود. و این باید در تاریخ ثبت بشود؛ بایستی بازخوانی بشود. در زمینه‌ی برنامه‌ریزی و مدیریّت هم حقیقتاً خیلی خوب عمل شد، یعنی همین ستاد شما، وزارت بهداشت و درمان، حقیقتاً در مورد برنامه‌ریزی و اداره‌ی امور بسیار خوب عمل کردند. اینها افتخارات ملّی است، به معنای واقعی کلمه اینها افتخارات است، و جلوه‌هایی از فرهنگ اسلامی و انقلابی را هم نشان داد؛ این رزمایش عمومی‌ای که در بخشهای مختلف انجام گرفت، [این کارها] در بسیاری از موارد به معنای واقعی کلمه یک کار اسلامی و خدایی بود، این افتخارات باید ثبت بشود، باید بماند.

وی تاکید کرده بود که موفقیت جمهوری اسلامی در مبارزه با کرونا در حالی است که دولت های غربی در این زمینه شکست خورده اند: «غربی‌ها در این آزمون بین‌المللی انصافاً شکست خوردند! این هم یک نکته‌ی مهمّی است که بنده اصرار دارم این نکته مورد غفلت قرار نگیرد و ناگفته نماند. غربی‌ها در توانایی‌های مدیریّتی‌شان شکست خوردند. نتوانستند مواجهه را آن‌چنانی که باید و شاید ترتیب بدهند.»

این جشن گرفتن و اعلام پیروزی در حالی بود که اپیدمی در ایران با سرعتی بی سابقه گسترش می یافت و در فقدان هرگونه برنامه ریزی برای مقابله با آن و یا کمک به مردم محروم ایران، روزانه صدها تن قربانی میشدند. رژیم آمار قربانیان را مخفی میکرد و خامنه ای یک گام دیگر در جهت قربانی کردن مردم برداشت و در سخنرانی تلویزیونی در دیماه سال گذشته، ورود واکسن های آمریکایی و اروپایی به کشور را ممنوع کرد: « ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است. این را من به مسئولین هم گفته‌ام، الان هم به طور عمومی میگویم. اگر آمریکایی‌ها توانسته بودند واکسن تولید کنند، این افتضاح کرونایی در کشور خودشان پیش نمی‌آمد. چند روز پیش در ظرف ۲۴ ساعت، اینها چهار هزار نفر تلفات داشتند. اینها اگر بلدند واکسن درست کنند، اگر کارخانه‌ی فایزرشان میتواند واکسن درست کند، چرا میخواهند به ما بدهند؟ خب خودشان مصرف کنند که این قدر مرده و کشته‌‌ی زیاد نداشته باشند. انگلیس هم همین جور. بنابر‌این، به اینها اعتماد نیست؛ من واقعاً اعتماد هم ندارم، نمیدانم، گاهی اوقات هست که اینها میخواهند واکسن را روی ملّتهای دیگر امتحان کنند، ببینند اثر میکند یا نمیکند. بنابر‌این، از آمریکا و از انگلیس [واکسن تهیّه نشود]. البتّه به فرانسه هم من خوش‌بین نیستم»

در هفته های اخیر و با ورود فاجعه کرونا به شرائط سیاه که با قتل عام عمدی مردم همخوانی دارد، مسئولین رژیم گناه را بگردن یکدیگر می اندازند و با افشاگری های روزانه، ماهیت مافیایی و ضد ملی ساختار حکومتی را در آشکار میکنند. اما بدون تردید بایستی گفت که مسئول اول این بحران شخص خامنه ای است و مردم ایران نیز با ابراز خشم علیه ولی فقیه، احساس عمومی را بروشنی بیان میکنند.

درسهای زیادی میتوان از فاجعه کرونا گرفت، اینکه رژیم حاکم بر کشورمان هیچ دردی از مردم ایران درمان نخواهد کرد، از این ساختار حکومتی انتظار هیچ معجزه ای نباید داشت و جان و سلامت مردم ایران کوچکترین ارزشی برای مسئولین ندارد. برخی از صاحبنظران که کشتار مردم در بحران کرونا و بی عملی دولت را نظاره کرده اند، حامی این نظریه بوده اند که منع ورود واکسن توسط خامنه ای و بی عملی رژیم در مبارزه با کرونا، یک سیاست حساب شده در جهت تمدید بحران اپیدمی در کشور است زیرا به اعتقاد سران رژٰیم،  در شرائط پاندمی و خانه نشینی و انزوای اجتماعی، خطر قیام مردمی علیه نظام کاهش می یابد.

نیات واقعی رژیم را تحولات در آینده اثبات میکنند اما بطور قطع میتوان گفت که اگر رژیم چنین محاسبه ای کرده باشد، سیلی محکمی از مردم دریافت خواهد کرد. آتشفشان خشم و نفرت مردم علیه نظام که در دی ماه 96 و بعد در آبان 98 و اخیراً در خوزستان منفجر شد، با فاجعه کرونا و قتل عام عمدی مردم، روز به روز گداخته تر میشود و در آینده ای نزدیک، دامان این جنایتکاران را فرا خواهد گرفت.